2017-11-27

Reflektion föreläsning Aktiespararna Västerås

I lördags så var jag och höll en presentation för Aktiespararna Västerås. Temat var investeringsstrategier och det var ett namnkunnigt gäng som arrangören Christina Engelen fått ihop.

På plats var Johan "småbolagsjohan" Thorén (Strand), Fredrik Hansson (FinWire), Erik Lidén (Insiderfonder), Eva Trouin (Nordnet), Henning "Investerarfysikern" Hammar (Börslabbet) och Marcus Hernhag (Privata Affärer).

Det var en inspirerande och mycket givande dag tycker jag och min syn på aktiesparandets fördelar stärktes än mer. Att få träffa dessa finansprofiler IRL var mycket trevligt och de övriga deltagarna föreföll vara entusiastiska och ställde mycket bra frågor under presentationerna.

Dogs of z2036?

Min presentation handlade om global utdelningsinvestering och mitt budskap kring strategin kan sammanfattas i bilderna ovan. Hela presentationen hittar du här.

Det värmde att höra att min Sparkalkylator är uppskattad och att en och annan var inspirerad av min utdelningsstrategi :-)

Finansiella instrument kan både öka och minska i värde. Det finns en risk att du inte får tillbaka de pengar du investerar. Innan du investerar i en aktie bör du själv läsa på fakta och bilda dig en egen uppfattning.

2 kommentarer:

  1. Hej! Kul att läsa! Jag är intresserad av bild 28 Hur håller du koll på så många aktier?. Min fråga är; Hur gör du? Skulle du vilja skriva här lite kort?
    Tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag använder mig av olika typer av nyhetstjänster, du kan läsa mera om det här.

      Tack för kommentar!

      Radera