2015-12-05

Veckan som gått: 2015-49

Så var vi inne i december och jag har hunnit med julmarknad, glögg och julbord redan.


En tidig julklapp kan vara nedgången på svenska börsen i slutet av veckan då jag är nettoköpare av börsen. USA avslutade starkt så jag tror nog på uppgång nästa vecka tyvärr.

---

Räntorna i Sverige börjar röra sig lite uppåt om än från låga nivåer, blir spännande att se hur det påverkar preferensaktierna bland annat.


Vi får se hur det utvecklar sig, USA lär höja räntan och Ingves vill nog innerst inne inte sänka den svenska.

---

Enpetarupproret från idé av Börspodden var lite småkul men med tanke på den lilla "sizen" på mina köp generellt så antar jag att är en sann rebell i sammanhanget :-)

---

Veckans portföljhändelser



Kommande vecka borde det ramla in utdelningar från Johnson and Johnson och Southern Company enligt mina noteringar. Med frekventa utdelningar händer det alltid något kul i portföljen vilket är en av fördelarna med utdelningsinvesteringar tycker jag.


Många utdelningar blir det...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar