2015-09-30

Kvartalsrapport Q3 2015

Nytt kvartal och nya möjligheter.

Portföljvärderna har inte flygit precis under perioden men är man långsiktig så har det erbjudits bra köptillfällen. Återstår att se om det blir billigare framöver men att köpa mindre poster regelbundet är en strategi som passar mig som har svårt att hänga med börsrörelser i det korta perspektivet.

Under kvartalet har jag startat 2 nya portföljer:

z2036 Global Dividend och z2036 Microcap.

Den senare kommer att jag att redogöra mer om framöver...

Min löneväxlingsportfölj har jag döpt till z2036 Pension (kanske fånigt med dessa namn men praktiskt tycker jag) och den ligger + 6% för i år.

Barnens och frugans portfölj har  givetvis tagit stryk men de ligger mellan + 1 till + 8 % för i år vilket är bättre än index i alla fall.

z2036 Global Dividend som jag betraktar som ny huvudportfölj har fått en tuff start kursmässigt men jag är övertygad om att konceptet kommer att belönas på sikt. Så här ser mätarna ut just nu för portföljen i alla fall:









Jag kommer inom nära framtid bli mer transparent för några utvalda portföljer i ett välkänt socialt nätverk med inriktning på sparande...


0 kommentarer:

Skicka en kommentar