2016-04-28

Shareville widget

Sen några veckor så har jag en Shareville widget på högermenyn efter tips från Gottodix och nu har den släppts officiellt.

Då jag har tre stycken portföljer exponerade så vore det lite plottrigt att lusa ner bloggen med massa portfölj-widgets.

Så jag har skapat en enkel menyfunktionalitet där man kan välja vilken portfölj, funktion samt tidsperiod man vill se.

Widgeten är placerad i bloggens högermeny under rubriken Mina Portföljer på Shareville.

Man kan välja mellan portföljerna Global Dividend, Small Cap samt Pension och utöver värdeutveckling så kan man även välja att se de fem största innehaven för vald portfölj.


Hur gör man då en sådan här?

Koden kan kopieras via Visa källa eller motsvarande beroende på vilken webbläsare man använder. Leta efter <!-- Shareville widget start --> och kopiera koden ända fram till och med <!-- Shareville widget end-->.

Sedan är det bara att byta ut portfölj-id mot den/de som önskas i koden och klistra in på lämpligt ställe på den sajt/blogg där den ska exponeras.

Blir spännande att se vilka widgets som kommer framöver tycker jag, vad tycker ni?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar